Sirküler No: 2021/361 - ABD Fuarları
Sayı |
: |
32089230-TİM.DENİB.GSK.ARGE.2021/725-2485 |
Denizli, 22/12/2021 |
Konu |
: |
ABD Fuarları |
S İ R K Ü L E R
(ARGE / 2021–361)
Sayın Üyemiz,
Ticaret Bakanlığı İhracat Genel Müdürlüğünden alınan bir yazıda aynen,
“Bilindiği üzere, KOVID-19 salgını, tüm dünyadaki büyükelçiliklerin ve konsoloslukların rutin vize hizmetlerine devam edebilme kapasitelerini etkilemekte olup vize süreçlerinde sıkıntılar yaşanmakta ve vize alma süreçleri yavaş ilerlemektedir. Bu kapsamda, özellikle ABD Ankara Büyükelçiliği ve ülkemizde bulunan ABD Konsolosluklarınca bir süredir vize işlemlerinin uzaktan yürütülmesi ve çalışılan personelin sayısında yaşanan azalmaların da etkisiyle randevu saatlerinin daha az olacak şekilde düzenlendiği, vize işlemlerinin yavaşlatıldığı, vize randevularının ileri bir tarihe (bazı durumlarda 8-10 ay) verildiği görülmektedir.
Diğer taraftan, özellikle fuar katılımları/ziyaretleri kapsamında İhracatçı Birlikleri Genel Sekreterliklerimizden Bakanlığımıza iletilen yazılarda ABD Ankara Büyükelçiliği ve ülkemizde bulunan ABD Konsolosluklarınca verilen randevu tarihlerinin öne çekilmesi ile ilgili olarak Bakanlığımızca girişimlerde bulunulması talep edilmektedir.
Söz konusu problemin aşılabilmesini teminen Dışişleri Bakanlığımıza talepler iletilmekte olup, Dışişleri Bakanlığımızdan 13 Aralık 2021 tarihinde alınan cevabi e-posta mesajında, ABD’nin İstanbul Başkonsolosluğu’ndan alınan bilgiye atıfla Başkonsolosluğun hızlandırılmış bir randevu sağlayamayacağının belirtildiği eğer başvuru sahipleri çevrimiçi sistem üzerinden resmi olarak acil bir randevu talep ederlerse, başvuru sahiplerinin seyahatin amacı ve etkisi hakkında daha fazla destekleyici bilgi verme fırsatına sahip olacakları ifade edilmektedir.
Bu itibarla, vize taleplerine ilişkin başvuru sahiplerinin ABD’nin İstanbul Başkonsolosluğu’na çevrimiçi sistem üzerinden yukarıda bahsedildiği şekilde başvuru yapmalarında fayda görülmektedir.” denilmektedir.
Bilgileriniz rica olunur.
Saygılarımla,
Levent ÖZTAŞ
Genel Sekreter T.