TiM ve Ekonomi Bakanlığı, Türkiye Markası'nı Kamuoyuyla Tanıştırdı...
Türk sanayisini yurt dışında üst düzeyde temsil etmek ve Türk Malı' algısını yükseltmek amacıyla 28 Eylül 2014 Pazar günü, Ekonomi Bakanlığı ve Türkiye İhracatçılar Meclisi'nin (TİM) koordinasyonu ile başlatılan, yaklaşık bir buçuk yıldır süren 'Türkiye Markası' çalışmaları tamamlandı ve Türkiye'nin yeni logo ve sloganı tanıtıldı.
"Saffron Brand Consultant” danışmanlık firmasının tasarladığı yeni slogan ve logo; Cumhurbaşkanı Recep Tayyip ERDOĞAN'ın yanı sıra Ekonomi Bakanı Nihat ZEYBEKCİ, Kültür ve Turizm Bakanı Ömer ÇELİK ve Türkiye İhracatçılar Meclisi Yönetim Kurulu'nun katıldığı lansman ile tanıtıldı. Lansmanda TiM Başkan Vekili ve Denizli İhracatçılar Birliği(DENiB) Başkanı Süleyman KOCASERT de hazır bulundu.
Tanıtım toplantısının açılışında konuşan TiM Başkanı Mehmet BÜYÜKEKŞİ; "Bugün, tüm paydaşları ile, Türkiye kendisini dünyaya tanıtmak noktasında yeni bir değer kazanıyor. Bugün, bir kez daha, hikayemizi dünyaya anlatmak için yeni bir atağa odaklanıyoruz. Bu bir marka değildir. Marka olan Türkiye'nin kendisidir. TURKEY Discover the Potential'la tüm dünyaya bir teklif yapıyoruz.” Dedi.
Lansmanın onur konuğu olan Cumhurbaşkanı Recep Tayyip ERDOĞAN ise taslaklarını önceden gördüğü ve son hali verilen logo ve sloganın hayırlı olmasını temenni etti. "Slogan Türkçeye çevrilirken ' gücü keşfet ' olarak çevrilmeli diye konuşan Erdoğan, "Bugünden itibaren bu logo tüm dünyaya yayılacak ve tüm dünya bu logoyu tanıyacak. Türkiye'de üretilen tüm ürünlerin üzerinde bu logo bulunacak. Dünyaca tanınan markalarımız bu logoyu kullanacak. Türkiye gücüne güç, itibarına itibar ve güvenine güven katacak.” Dedi.
Tasarlanan logoda, Türklerin tarihte kilim, halı, el sanatları, mimari gibi alanlarda kullandıkları kültürel motiflerden esinlenildi ve onlara çağdaş anlamlar yüklendi. Buna göre logoyu oluşturan 8 motif; yükselişi, sinerjiyi, dünyayı, buluşmayı, doğu ve batıyı, inovasyonu, birlikteliği ve harmoniyi simgeliyor.