ÇİN, Denizli' nin Yeni Hedef Pazarı...
27-29 Ağustos 2013'te Şangay'da gerçekleşen Intertextile Shanghai fuarına Denizli'den toplam 11 firma stand açarak katılmıştı. Bu firmalardan 8'i ise Ekonomi Bakanlığı ile işbirliği içerisinde yürütülmekte olan URGE projesi kapsamında fuar için ortak bir strateji belirlemişler ve birlikte hareket etmişlerdi.
DENİB üyesi Tosunoğlu Group firmalarından Gelin Tekstil, geçtiğimiz günlerde Çin'e ihracat gerçekleştirmeyi başarırken, firma sahiplerinden Murat TOSUNOĞLU hem Şangay'daki fuar, hem de Çin pazarı hakkında yaptığı değerlendirmelerde şunları söyledi;
" Açıkçası Çin deyince aklımıza dünyadaki yaklaşık 200 ülkeden birisi geliyor. Oysa, Çin sıradan bir ülke değil. Dünyanın en kalabalık ülkesi. Kabaca her dört insandan birisi Çinli. Son 20 yılda ekonomisinde gösterdiği başarı ile Çin, sürekli zenginleşen bir ülke ve dolayısıyla artık önemli bir pazar haline geldi. Lüks ve kaliteli mala talebin olduğu bir pazar. Biz firma olarak, Çin'i birkaç yıldır zaten yakından takip ediyoruz. DENİB organizasyonunda katıldığımız Intertextile Shanghai fuarının ardından bu ülkeye ilk sevkiyatımızı gerçekleştirdik. Umut ediyorum ki devamı da gelir.”
Aynı zamanda DENİB Yönetim Kurulu üyesi olan TOSUNOĞLU, Intertextile Shanghai fuarı ile ilgili olarak Çin'in tek başına değil; Japonya, Yeni Zelanda, hatta Avustralya gibi civar ülkeler de göz önüne alınarak değerlendirilmesi gerektiğini, fuara bu ülkelerden de önemli ziyaretçilerin geldiğini sözlerine ekledi.
Gelin Tekstil Genel Müdürü Osman Nuri KES te yaptığı açıklamada Çin e ihracat yapmanın mutluluğunu ve haklı gururunu yaşadıklarını söyledi.
Kendileri açısından bu olayı "tereciye tere satmak” gibi değerlendirdiklerini ve bu ihracatın kendileri,çalışanları ve firma açısından tatlı bir hatıra olmasının yanında Denizli tekstilinin geldiği nokta açısından hatırda kalması gereken bir kilometre taşı olarak değerlendirilmesi gerektiğini söyledi.
Çin e yapılan bu ihracatın kendi markaları olan Gelin Tekstil -"Gelin House Collection” markasıyla olmasının da kendilerine ayrı bir mutluluk yaşattığını söyledi.Kendi özgün tasarımlarından oluşan koleksiyondan seçilen havlu ve bornoz ağırlıklı sipariş Çin de yaşayan lüks kesime hitap eden "high class-exclusive” tarzda ürünlerden oluşuyor.
Gelin Tekstil Pazarlama Müdürü Betül KABAKOĞLU da Çine ihracat sürecinde müşteriyle uzun bir süreç yaşadıklarını ve siparişin olgunlaşıncaya kadar özenli ve sabırlı davrandıklarını ve nihayetinde ihracatı gerçekleştirdiklerini ve arkasının geleceğinden umutlu olduklarını söyledi.