Sirküler No: 2011/207 - Dolaşım Belge ve Sertifikalarının Sonradan Kontrolü

Sayı: TİM.DENİB.GSK.UYG.2011/ 00 -3355                                                           Denizli, 23 Kasım 2011
Konu: Dolaşım Belge ve Sertifikalarının Sonradan Kontrolü

 

S İ R K Ü L E R
( UYG / 2011 – 207 )

Sayın Üyemiz,

Bilindiği üzere, Gümrük ve Ticaret Bakanlığı Gümrükler Genel Müdürlüğünün 2011/13 sayılı Genelgesinin "İhracatta Düzenlenmiş olan Belgelerin Sonradan Kontrolü” başlığı altında yer alan 4. ve 5. maddelerine istinaden, ATR Dolaşım Belgelerinin sonradan kontrol işlemlerinde eşyanın serbest dolaşımda olup olmadığına ve EUR.l/EUR.MED Dolaşım Sertifikaları/fatura/tedarikçi beyanlarının sonradan kontrol işlemlerinde ise eşyanın ilgili mevzuatına göre menşeli olup olmadığına ilişkin tevsik edici bilgi ve belgeler Yetkilendirilmiş Gümrük Müşaviri tarafından belgeyi onaylayan kişi/kurum/kuruluş ve firma nezdinde girişimde bulunmak suretiyle temin edilmektedir.

Diğer taraftan, anılan Genel Müdürlüğün Yetkilendirilmiş Gümrük Müşavirleri Asgari ücret tarifesi hakkındaki 2011/37 sayılı genelgesinde ise "A.TR Dolaşım Belgeleri, EUR1/EUR.MED Dolaşım Belgeleri ile EUR. 1/EUR.MED Dolaşım Sertifikaları ve/veya Fatura Beyanları/EUR.MED Fatura Beyanlarının ilgili mevzuatları çerçevesinde sonradan kontrol işlemleri” için belge başına asgari ücret 1.000,00 TL (KDV hariç) olarak belirlenmiştir.

Konu ile ilgili olarak Türkiye İhracatçılar Meclisinden alınan 22 Kasım 2011 tarih ve 2304 sayılı yazıda, son zamanlarda firmalardan konuya ilişkin Meclislerine ulaşan başvurularda, ithalatçı ülkelerden gelen talepler üzerine Gümrük Müdürlüklerinin talimatı ile, Yetkilendirilmiş Gümrük Müşavirleri tarafından dolaşım ve menşe belgesinin sonradan kontrol işlemlerinin, ihracatçılar açısından ciddi maliyetlere ve ayrıca geriye dönük cezai işlem uygulanmasına yol açtığı ifade edilmektedir.

Bu itibarla, Gümrükler Genel Müdürlüğünün 2011/13 sayılı Genelgesi uyarınca, Yetkilendirilmiş Gümrük Müşavirleri (YGM) tarafından dolaşım belgelerinin sonradan kontrolü işlemi yaptıran veya işlem yaptırılması konusunda ilgili Gümrük Müdürlüğünden yazı alan üyelerimizin ekte yer alan formu doldurarak en geç 28 Kasım Pazartesi günü mesai bitimine kadar Genel Sekreterliğimize (uygulama@denib.gov.tr adresine veya 274 70 71 no'lu faksa) iletmesi söz konusu uygulamalar nedeniyle yaşanan sıkıntıların çözüme kavuşmasına fayda sağlayacaktır.

EK : Form

Bilgilerini rica ederim.

 

Saygılarımla,

 

Levent ÖZTAŞ
Genel Sekreter T.