DENİZLİ, İHRACATINI 9 AYLIK DÖNEMDE % 8 ARTIRDI

Ülkemiz ihracatı geçen yılın aynı ayına göre % 6,5 artış ile Eylül ayında 13,3 Milyar Dolar olarak gerçekleşti.Bu aynı zamanda ülkemiz tarihinde ulaşılan en yüksek Eylül ayı ihracat rakamı. Ocak-Eylül döneminde ise Türkiye %5,7'lık artış ile 118 Milyar Dolarlık ihracata imza attı.

Denizli Yıl Sonu İhracat Hedefini Tutturacak…

Eylül ayında Denizli İhracatçılar Birliği tarafından kayda alınan ihracat, geçen yılın aynı ayına göre %1'lik artış oranı ile 198 Milyon Dolar olarak gerçekleşti. Ocak-Eylül döneminde ise DENİB tarafından % 12 oranında artış ile 1 Milyar 742 Milyon Dolarlık ihracat kayda alındı. Türkiye İhracatçılar Meclisi verilerine göre Denizli Merkezli firmaların Eylül ayındaki ihracatı, % 2'lik gerileme ile 277 Milyon Dolar olarak gerçekleşti. Ocak-Eylül döneminde TİM verilerine göre Denizli'nin ihracatı 2 Milyar 440 Milyon dolar olarak gerçekleşti ve bu % 8 oranında yükselişe karşılık geliyor. Bu performansla Denizli'nin ve Denizli İhracatçılar Birliği'nin yılsonu ihracat hedeflerini tutturması bekleniyor. Denizli bu performansı ile, en fazla ihracat gerçekleştiren on il arasında sekizinci sıradaki yerini korumaya devam ediyor.

ABD'de Ekonomik Göstergeler Olumlu

ABD ekonomisinin son birkaç yıldaki performansını değerlendirecek olursak, dikkat çekici düzeyde bir toparlanma sürecine girdiğini ifade etmek mümkün. Bunun sonucu olarak da bu ülkeye ilişkin beklentiler olumlu yönde seyrediyor. Açıkçası, Eylül ayı içerisinde URGE Projemiz kapsamında ABD'ye düzenlediğimiz ticaret heyeti programında biz de bunu yakından hissettik.

AB'de Toparlanma Yavaş Olsa da İhracatımız Artıyor

Avrupa Birliği'nde göstergeler ABD'deki kadar olumlu değil. AB'nin ilk altı ay büyümesi sadece % 0,2 düzeyinde kaldı. Öte yandan Türkiye'nin AB'ye gerçekleştirdiği ihracat artmaya devam ediyor. Ocak-Eylül döneminde Türkiye'nin AB'ye ihracatı % 13 arttı.

Döviz Kurlarındaki Hareketlenmeyi Yakından Takip Ediyoruz.

Döviz kurlarında ABD'nin kendi dinamiklerinden kaynaklanan bir dalgalanma mevcut. Bu noktada Türkiye ile beraber Brezilya, Güney Afrika, Endonezya gibi ülkelerde, bir başka ifade ile küresel piyasalarda Eylül ayında para birimleri Dolar karşısında değer kaybetti. Diğer taraftan Euro/Dolar paritesi de hassas bir dengeye ulaştı. Paritenin düşüşe devam etmesi, ana pazarı AB olan ülkemizde karlılık oranlarını olumsuz etkileyebilir. Her zaman söylediğimiz gibi, ihracatçı için önemli olan kurun yüksek olması değil, istikrarlı ve öngörülebilir olması.

Ekonomimizin Lokomotifi İhracat

Ülkemiz ekonomisinde başrol artık ihracatındır. Bu durumun uluslararası kredi derecelendirme kuruluşları tarafından da hakkıyla teyit edilmesini temenni ediyoruz.

Burada altını çizmek istediğim bir diğer husus da, Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip ERDOĞAN ve Ekonomi Bakanımız Sayın Nihat ZEYBEKCİ'nin de katılımları ile TİM tarafından titiz bir çalışmanın ardından ortaya çıkan "Turkey, Discover the potential” mesajıyla ortaya çıkan yeni ülke marka ve logomuzun lansmanı. Ümit ediyorum bu yeni mesajla uluslararası pazarlardaki etkinliğimiz daha da artacak.

Bu duygu ve düşüncelerle, yaklaşan Kurban Bayramını kutlar, sağlıkla huzurla güzel bir bayram geçirmemizi temenni ederim.

 

Saygılarımla,

 

Süleyman KOCASERT

TİM Başkan Vekili

DENİB Başkanı

s.kocasert@denib.gov.tr